Nieuws uit de regio
23-06-2024 - Heist-op-den-Berg
Juwelen Clem Vercammen in 't nieuw
Eén van de meest iconische zaken in de Bergstraat heeft de voorbije weken een grondige make-over gekregen. Na maandenlange verbouwingswerken stelt Juwelen Clem Vercammen vanaf 10 juni een nieuw winkelconcept voor. De zaak viert ook haar 90ste verjaardag. “We willen van een bezoek aan onze zaak een totaalervaring maken”, klinkt het enthousiast.
Een icoon in de Bergstraat
In 1933 opende Jules Vercammen een kleinschalige winkel in de Bergstraat 151. Zoon Clem bouwde die verder uit tot een toonaangevende speler met een rijke traditie op het vlak van prestigieuze Zwitserse horloges en Italiaanse juwelen. De derde generatie met kinderen Ilse, Kristien en Gert Vercammen staan reeds 21 jaar aan het roer. Onder hun impuls werd de afgelopen jaren sterk geïnvesteerd in nieuwe merken en meer klantenbeleving, wat de gemiddelde horlogeliefhebber niet ontgaan is.
Allure als in een grote stad
“We ontvangen klanten uit alle hoeken ver buiten Heist-op-den-Berg”, vertelt het drietal. “Dat onze zaak centraal in de driehoek Antwerpen-Hasselt-Brussel ligt, heeft daar ongetwijfeld mee te maken. Maar we proberen onze klanten toch vooral net dat tikkeltje meer te bieden. De aankoop van een uurwerk of een mooi juweel is voor veel mensen speciaal. Daarom vullen we onze collecties regelmatig aan met nieuwe designproducten en doen we er alles aan om de algemene shopervaring te blijven verbeteren.”
Shop-in-shop
Tijdens een verbouwing 10 jaar geleden werd een eerste stap gezet naar een totaal beleving. Nu zetten Ilse, Kristien en Gert de kroon op het werk nog eens uit breiding van 90 m² tot 280 m². Orgelpunt is een shop-in-shop van Breitling en Omega, die in nauwe samenwerking met de Zwitserse topmerken werd gerealiseerd. Daarnaast kregen ook andere Zwitserse grootheden als TAG Heuer en Longines nieuwe corners. Het Italiaanse juwelenmerk Fope en Belgische Bigli zullen eveneens een corner bouwen in de zaak. “Het is heel fijn om zoveel vertrouwen te krijgen van dergelijke topmerken”, zegt Gert Vercammen. “Elke fabrikant en zelfs elk individueel product heeft een uniek karakter en verhaal. Met de shop-in-shop en specifiek ingerichte corners kunnen we die eigenheid nu nog beter in de verf zetten. Bezoekers worden echt helemaal ondergedompeld in de exclusieve wereld van deze horloges en juwelen.”
Bar voor hapje en drankje
Achteraan de zaak is er een bar gevestigd, waar je als klant iets kleins kan eten en drinken in een ontspannen sfeer. “Een bezoek aan een winkel mag meer zijn dan gewoon een uurtje shoppen. We wilden een concept dat triggert en ertoe aanzet om op ontdekking te gaan, maar de ervaring ook breder trekken. Veel klanten komen van verder en kunnen hier een hapje krijgen en iets drinken. Zo krijg je een heel andere ervaring: je gaat niet gewoon een uurwerk kiezen, maar trekt er echt een middagje op uit”, besluiten de Ilse, Kristien en Gert Vercammen.